portfolio

NEU! 2020 January 23 2020, 0 Comments

El NEU! vindria a ser una mena de patrimoni cultural immaterial de la nostre trista, fugaç i vertiginosa existència… un punt de trobada irracional de tots nosaltres, d’aquells qui empenyem les nostres futures despulles procurant no escoltar gaire el grinyol de les nostres angoixes, alegries, misèries, somriures, pors… Aquest any hi portarem La impremta MÒBIL, farem serigrafia en directe i gravarem i estamparem un concert molt especial en viu. Moltes ganes de fer-ho i moltes ganes de retrobar-nos amb companys de viatge, amics, coneguts i saludats no internacionals de la música i d’altres arts… tant d’embalum pot-ser necessitaré qualcú que m’ajudi

No hi havia colors...
En un primer moment fugia del color com a determinació, provava d’oblidar-lo per fer-lo inexistent. Em justificava com a hereu dels grans clàssics. Volia alliberar-me de tendència embafadora de la diversitat cromàtica per sentir-me en pau, especial. Com qui ignora l’evidència (l’elefant a l’habitació) cercava aquest desitjat estat levític distorsionat per la reverberació i soroll de l’empremta  pigmentaria (l’elefant a la terrisseria). Vaig acomodar-me dins una pel·lícula muda plena de pols i rascadures com en una entelèquia; com en una visió pretesa, imaginada, utòpica d’un eremita. Hi vaig viure entre els fotogrames fins aconseguir fer-me insensible, fins aconseguir en l’engany una certesa. Vaig així acabar rescalfat en les subrutines d’un sistema binari imaginat de resistències i transistors, fals, en una estructura de degradat lumínic somort, raonable i empíric... en una cadència i fetor nial, aconseguint doncs una l’alegria impostada del que es creu il·luminat per una sort de presència o prestància cognitiva. Tot era mentida. Acotat per una alarmant manca de variables, només em faltava ja menysprear les vestidures, les carns processades, la industria del cinema, les sagrades escriptures i la cultura pop per accedir a un conat de levitació; per esdevenir un Sant Agustí de cartró pedra. Afortunadament hi havia l’Enric debora i més tard va venir el taquígrafo Corominas... i començant el concert ens vam obrir camí entre la gentada fins acostar-nos a la perifèria del nucli dur de la secta mazònica... i com els pingüins que cerquen refugi de la fred en la seva comunitat, ens vam infiltrar en l’aquelarre que ja era manifest. M’encanta poder dir amb un somriure als llavis la paraula... imbècil.

Del saber-nos no res... al @neuhome
Del fer i anar passant distraguent la fragilitat de la vida; del tenir la sensació d’estar ancorats en un circuït de reentrada de les mateixes cabòries... sota una mena de diluvi universal i tenint cura de la mainada que per segona jornada i per mor del temporal no va a escola... anem recordant i repassant les notes del festival en qüestió. A jo m’agrada de dibuixar tot-hom, i do; però aquest cop no vaig poder, obcecat com estava en fer el gravat per la #impremtamobil ... no vaig tocar bores. Tant se val no arribar; palpar la pròpia incapacitat, el cansament... en certa manera és estimulant trobar els límits. Aquella nit, vaig sortir de la meva neurosi a mig concert del @elpetitdecaleril . Em va costar déu o ajuda connectar... erem força lluny; retrunyia les planxes galbanitzades del mobiliari de @salalamirona . Recordo prendre quatre notes amb el llapis i pensar: “d’aquí el que vull quedar-me és amb l’atmosfera”. Certament fou l’aire i el moviment global de la matèria el que més m’impresionà del moment. De les lletres, hauré de llegir-les o escoltar-les amb cura i perdoneu la meva ignorància. Perquè escric aquestes cròniques amb la idea de ser fidel a una realitat que en polsar la primera paraula s’ensorra tota

 

 

Altres intervencions de la impremta mòbil:


...al marge del camí January 09 2020, 0 Comments

Treball expositiu en col·laboració i per l'Institut Guttmann de pensaments i il·lustracions preses en un trànsit llunyà de rutina quotidiana. Aquesta petita mostra de reflexions i paisatges interiors en forma de dibuixos, notes i petits textos i esbossos que busquen la senzillesa com a concepte material i que s’embeuen de la solitud de les passejades que en el descobrir de les formes de la natura modelen en el pensament i les reflexions personals.

Es proposa doncs un petit viatge, modest i contemplatiu. Evocador del marge de la civilització, de la frontissa on moren i es desdibuixen les estructures de l’engranatge social que ens empara. Allà on per un moment desperta la massa biològica que ens conforma. I aquest viatge es presenta en impressions crues i despullades, quasi bé arrugades i pot-ser trobades en un terra. Una petita joguina que trobaríem arran de mar.

 

 

Enllaços similars


III nit del Comerç November 26 2019, 0 Comments


Passejant la bossa...

Disseny de trofeu per la tercera nit del comerç. 
Àrea de promoció econòmica. Aj Girona.
Sèrie limitada de 19 exemplars

Estudi conceptual i disseny vectorial

Es posa el focus amb la riquesa social que la xarxa de comerç local aporta a la ciutat. Es cerca una imatge representativa de la quotidianitat en un carrer comercial que és eix vertebrador de les relacions humanes de la comunitat. El comprador, la bossa.. dos elements que en la seva conjunció formen un àtom d’aquesta xarxa que és motor de qualsevol nucli poblacional. Les necessitat humanes, la necessitat de inter-relació i interdependència per cobertura de necessitats: Com aquests elements posen les bases per a que la connexió ciutadana esdevingui.
Es planifica doncs amb eines digitals una estructura de 4 plans que conformaran en la seva intersecció la qualitat volumètrica de la figura.
(fig.1 i 2.)

Materialització del projecte.

Es decideix treballar material orgànic i es traslladen els dissenys vectorials a la fusta. Procés realitzat a La Fusteria Digital.

La peanya esdevé un element fonamental de la peça. D’aparença voluminosa i que ha estat motiu de reflexió insistent del procés. La plataforma, la base, el carrer que és el substracte de la interelació humana. 
(fig. 3 i 4)

 

    

Altres projectes


tristos tòpics January 15 2019, 0 Comments

 

Tristos Tòpics (TEASER-01) from tsinema on Vimeo.

 

Tristos Tòpics
joanic és un artista local de segona fila que ratlla la mediocritat. Un dia per efecte d’una concatenació d'esdeveniments és convidat a muntar una exposició a una important sala de la seva ciutat. El protagonista viu aquest procés convençut que la seva obra transcendirà, que està cridat a ser l’exponent d’una nova revolució i renaixement de les arts plàstiques i que el seu treball aviat li procurarà fama, reconeixement i comoditats… però aquest punt de vista contrasta amb la sensació i observacions de la gent que ha conviscut prop del seu taller…
Jaume Geli Joan Corominas Jesus Ramirez Perez Mazoni seran qualcuns dels afectats pel tràfec
El 22 de gener de 2019, s’estrena aquest documental juntament amb les obres creades per la ocasió. Pintures, il·lustracions digitals, retalls de paper… una passejada per l’imaginari, la manufactura i paisatges interiors de Joanic Geniüt
Sala miquel Martí Pol, Av. Jaume I, 42, GIRONA

…a mesura que s’acosta el dia de la inauguració, en Joanic segueix muntant i creant les peces per la exposició al seu taller a la Casa de La Volta. Progressivament comença a entrar en un estat d’alienació mental. Els companys de taller i la directora de la fundació arriben a un punt de tensió difícil de suportar…

 


La Collita December 13 2017, 0 Comments

naixença...

Assentat al banc escoltava les proves de só i dibuixava despreocupat quan vaig quedar ben atrapat... però això ja ho vaig escriure a l’entrada del 12 de juny i no sabria tornar a fer-ho sense deformar massa el record... però poc conscient era llavors que iniciava un periple que avui fa parada i fonda per encarar l’endemà. Aquella (el 12 de juny, la seva dimensió plena) era la dàrsena que ens oferia la closca i cuirassa que ens havia de dur a enfrontar els dubtes; travessar planes ignotes; oblidades fronteres; ens faria encarar les pors i misèries personals per trobar noves formes expressives que ara us oferim. Ha estat una discreta odissea i obsessió personal pels verals d’aquest univers emocional, líric i musical que fotograma a fotograma ha pres forma de pel·lícula. Presentem doncs aquesta animació que conforma un univers mazònic i geniüt o això prova...

 

 

storyboard...

Després de La Collita vaig pensar que no tornaria a fer animació mai més... una promesa absurda, és clar. Ara que em trobo immers en una nova producció, recordo exactament a què em referia amb aquella afirmació. Treballar amb les eines més rudimentaries, barates i imprecises sembla ser el meu sinus. Provar de conrear una terra plena de rocs i pedres amb un pal; treure petroli del no res amb una aixada; cercar or a la llera del Terri amb un filtre de cafè... desespera. Desconec fins a quin punt aquesta situació dantesca (aquesta manera de treballar) és desitjada... o si més no premeditada o volguda. Vaig crèixer amb la mort i l’enterro dels moviments culturals que havien d’alliberar-nos. Vaig voler no saber res del nihilisme sobrepassat que sobreeixí d’aquella gran desemparança. Vaig comprendre amb infinita tristesa que aquella terra promesa era l’esperança que ens duia a l’abisme... i que l’esperança, convertida en nova eina del sistema ens lleva responsabilitat i es torna en allò que ens durà a la mort. Aquestes coses penso entre fotograma i fotograma.

enllaços d'interés:


Estampes de Sant Narcís October 12 2017, 0 Comments

***

 ..és una col·lecció d’estampes en diferent format. Gravats, estampes serigrafiades, peces de tampografia i impressions digitals que es capbussen en els espais, habitants i mobiliari del barri de Sant Narcís. Es tracta d’una mostra molt específica i de treballs en obra seriada i amb una motivació molt concreta: les possibilitats expressives de l’estampació.  El conjunt mostra una visió molt subjectiva i personal del barri, un punt onírica que comença amb llocs i moments de l’entorn més proper al taller però en la mesura en que han anat convivint amb les formes i els espais s’ha anat subjectivant fins acabar mostrant paisatges interiors en certa manera hereus de les formes, els arbres, les converses i experiències viscudes durant la residència artística que he cursat dins el projecte de La Volta. Imatges flotants i moments efímers de tinta negra que conformen una exhibició de caràcter fosc i amb manufactura d’orfebre… 

***

***

Els gravats i estampes vàries…

Mostra transversal de diferents mètodes d’estampació, gravat en planxa de linòleum, xilografies, aiguafort i tampografia, serigrafia i impressió digital son les tècniques que que apareixen en aquesta mostra que es podrà veure a partir del 7 d’octubre al l’espai 15 de La Volta
Les peces que conformen aquesta col·lecció, han estat bàsicament estampades de manera manual, gravades i en la major part brunyides en una recerca de precarietat de mètodes i recursos amb una pretensió de desenvolupar un caràcter barruer i accidental. La producció esdevé així de caràcter únic i difícilment reproduïble. Proven de cercar la delicadesa des la manufactura grollera i pretenen així acostar-se a una concepció artística més rupestre, intricant en el procés creatiu la manipulació de la matèria…
***

gravats a La Volta March 01 2017, 0 Comments

Obra gràfica: 

Aquest capítol d’aquesta discreta i autoeditada publicació aborda el treball entorn a l’obra seriada. El meu abordatge de l’obra gràfica ha adquirit progressivament un caràcter més compromès i absorbent. Si bé, es va iniciar de manera innocent en el camp de l’aiguafort i en el brunyit manual, aviat va desembocar en el món de la serigrafia artística i experimental. També amb una aproximació autodidacta a la matèria, va esdevenir una eina d’expressió artística principal dins el meu treball general. En el moment present, aquesta determinació m’ha dut a formar part del projecte creatiu de La Volta construint un petit taller d’estampació que aborda el gravat, laserigrafia i la tampografia.

 

 enllaços similars:


La qualitat opressiva d'un gat October 31 2016, 0 Comments

en aquesta entrada es mostra el muntatge d'una premsa d'estampació per gravats de petit format amb un antic gat de cotxe. Procés de creació i primeres proves.

enllaços d'interés:


esport i natura March 09 2016, 0 Comments

esport & natura

Sant Antoni de Portmany is a land of lush vegetation , mediterranean and bright. Formed by mountains and forests , sandy beaches and rock; crossed by paths of enchanting beauty. An ideal land for practice sports in nature... a place to enjoy fully the practice of sport in a unique environment.

This project was created for Sant Antoni de Portmany City Hall to express the confluence of these concepts. An image to evoke an atmosphere , a territory , an activity, an experience that offers this special place.
some screenshots shows work in progress images below:

related posts:


pinturas... November 04 2015, 0 Comments

single paint

...panorama
acrílic sobre tela
73x53cm
***
ENLACES RELACIONADOS
***
***

anónimos.... October 25 2015, 0 Comments

“el pasado me engañó 
el presente me atormenta
el futuro me asusta…”
cita anónima
***
…a menudo, los límites presupuestos del comportamiento social demuestran la proximidad a la libertad del individuo. El precio que se debe pagar por soportar el peso de la “decisión” comporta un una sobrecarga en la tarea relacional del acontecer rutinario diario presupuesto… en nuestro caso, el protagonista de nuestra pequeña historia, un prejuzgado forajido trovador que se deja acarrear, suave y sin remedio por la inevitable fatalidad del peso y tormento de algún desengaño pasado…
amor, amistad, honor, convicciones…
cualquier desengaño, merece desde luego,  un nuevo intento…
***

ENTRADAS RELACIONADAS

***
***

...després de Melville, Plà October 16 2015, 1 Comment

 Va arribar aquell dia en que tot el que estava per dir, marinava de la més rància sensibleria… qualsevol temptativa d’expressió escrita, oral o pictòrica; s’estavellava en la més erma de les pàgines de l’editor de torn… i no és que tal cosa sigui digna d’esment o mereixi atenció de la prou atrafegada vida de qualque ésser avui en dia pateix. El fet específic i el pes concret de la publicació present només assumeix una evidència en quant a la inutilitat pròpia, la patafísica d’un bullit de peix o qualque descripció costumista similar, la contemplació present i la dificultat per l’abolició de l’especulació com a eina de supervivència emocional…. provarem.

 

 


serigrafia de gran formato August 07 2015, 0 Comments

pensador...
serigrafía sobre papel de 70x100cm
300g/m2, serie limitada numerada y firmada
***
ENTRADAS RELACIONADAS

cocinando nuestro pulpo July 22 2015, 1 Comment

puedes ver más trabajos en nuestro PORTFOLIO


furniture & paint July 17 2015, 0 Comments

Escales

Esmalt sintètic en pintura i aerosol, técnica mixta. La peça complerta presenta una superficie de 200x250cm aproximadament. Esta formada per quitare portes reformades, tractades i pintades.

Finestres

Pintura, serigrafia, aerografia, tècnica mixta. Peça muntada sobre finestra restaurada, de 140x90cm aproximadament.

 

ouverture from tsinema on Vimeo.

Enllaços relacionats:

1.PORTFOLIO 

2.stencil on wood (aerosol)

3.pintoresca (pintura)

 


tSINEbOX July 12 2015, 0 Comments

 

Light projection machine and silkscreened films...

 

The cinema is a tool to explore. It is a tool for the creation, to express and show aspects of the human being... emotions, spatial and temporal relationships, the remembering. The movies have the capacity to put together many arts in an only temporal line that becomes an element to dream, to grow, to think.. but also to indoctrinate. For this reason, the movies have a dark side... that we also love. 

this analogical project became to play with the emotional awakeness the simple..

.

 

tsineboard from tsinema on Vimeo.

 

 

 

tSINEBOX is an artifact of basic mechanics; allows screening of films on any surface. The films are unique and specific to this machine. tsinebox kinematic allows a didactic approach in itself and stimulates DTP own film projects ... its most primitive level evokes the pleasure and enjoyment of the game with the visual language. darkness, light, shapes and visual rhetoric ...

.

 

 

 

the film represent the challenge of this artifact. Propose a compositional exercise... in particular a large paper where you have to think about a spatio-temporal structure. this will be a linear sequence that will conform the plot ... in terms of the material that makes up the film: paper, paperboard... very simple, no limitation on draw, paint, print... whatever

.

 

 

 

***

tsinema from tsinema on Vimeo.


tSINEbOX was part of the exhibition "ums wege kino" organized by the Spanish Embassy in Berlin and Gat room. In the hotel Gat Point Charlie, Berlin Mauerstrasse 81-82 101117. Presented November 20 to December 1, 2013. Curated by Cristina Navarro

 

 

...see more works at PORTFOLIO

www.feresteq.com

2014

***

***


pintoresca July 08 2015, 0 Comments

mixed media on wood
www.feresteq.com 2013

paret pintura July 08 2015, 0 Comments

ver portfolio completo


natures mortes July 08 2015, 0 Comments

...resultava molt irònic pensar en allò que era dogmàtic de la concepció pictòrica. Una informe bel·ligerància en vers una corrent natural de la que mai podria desempallegar-me, anul·lava sobre manera el propi esdevenir. Però tant se val, tot resulta ser accessori en la immersió bacteriològica del propi ésser; en la turbulència biològica de la meva material presència... perquè és quan escampo pintura que certament, visc... i en aquest viure, acumulo pintures i imatges vàries, fotografies i collages en format o extensió .png, papers i brutícia en els dits i què sé jo!...
...vos presento una recapitulació, una d'aquelles estacions d'aturar-se i mirar enredera, mastegar el present per valorar els fonaments d'una vida, com totes, inútil... distreta massa sovint per una transcendència estúpida, mentre la fossa sèptica de casa bessa i m'arremango tot pensant que podré evitar per un segon de tocar la merda.
Una falàcia...
***
***

natures mortes from tsinema on Vimeo.

***

 

***

 

www.feresteq.com

2014

ver portfolio completo 


retratos July 06 2015, 0 Comments

 
 

serigrafía sobre papel May 26 2015, 0 Comments

Estos son tres de nuestros diseños clásicos. Hemos recuperado alguno de ellos para esta temporada. Ahora también sobre papel. Serigrafías sobre papel 50x70cm. 3 series limitadas de 20 ejemplares cada una. numeradas y firmadas por el autor. 
fig. 1 barqa
fig.2: wolfdress
fig.3: teules
***
ENTRADAS RELACIONADAS
***